lördag, maj 22, 2010

sanningen i dina ögon.

Du säger att du inte älskar mig längre, du säger att du hatar mig.
Men du döljer dina ögon.
Ser inte på mig, låter mig inte möta din blick.
För du vet att jag kommer se sanningen i dina ögon.
Sanningen som du döljer så väl
Sanningen som säger att jag inte borde tro på dina ord, utan dina ögon.
För sanningen säger att du, ja du älskar mig fortfarande.
Men du är rädd att jag kommer att dö eller börja hata dig.
Eller att du skrämmer iväg mig.
Men du kan inte ha sett min kärlek till dig om det är vad du tror.
För jag kan aldrig sluta älska dig.
För du är allt jag har och någonsin kommer att ha.
Du vill inte att jag ska veta att jag är det som håller dig vid liv.
Det som gör att du fortsätter att andas.
Så om du jagar iväg mig kommer du aldrig mer se mig.
Du kommer aldrig mer se mig så levande som jag är idag.
Så låt mig se sanningen i dina ögon, så du kan se sanningen i mina ögon.
Som säger att jag älskar dig.

copyright: Olivia Gustafsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar