torsdag, maj 13, 2010

Sanningen om dig och mig.

Mitt hjärta slår snabbt.
Du hör dess desperata trummande.
I sitt försök att hålla mig vid liv.
Men mitt liv är sen länge sen borta.
Du vet det och jag vet det.
Mitt hjärta börjar sakta in.
Ingenting kan stoppa dig nu.
Inte mitt värdelösa kämpande.
Inte mitt skrik.
Du har mig i ditt grepp.
Du håller fast mig.
Jag försöker slita mig fri.
Men allt som händer är att du håller mig hårdare.
Inget kan jag göra.
Jag känner min själ glida ifrån mig.
Känner hur den slits från min kropp med våld.
Jag känner hur mitt hjärta slår allt saktare.
Nu ser jag dig och min kropp.
Min kropp som slappt hänger där.
Och nu vet jag.
Jag vet vad du är.
Du är en vampyr.
Men ingen kommer någonsin få veta.
Veta vad som hände mig.

1 kommentar:

  1. vackert som vanligt sis! Tror det handlar om din eller min framtid! Love U! <3

    SvaraRadera