onsdag, december 03, 2008

Han förlorar henne & Kom tillbaka till Mig


Han förlorar henne

Han rös till.
Kände den kalla huden mot sin hand.
Han såg de tomma ögonen.
Som för en stund sen varit fulla med liv.

Han reste sig upp fylld av hämnd.
Han skulle hämnad henne för att det var hon han älskade.



Kom tillbaka till mig

Den natten viskade han hennes namn.
Hur kunde hon svika honom.
Natten efter det viskade han
"Kom tillbaka till mig"
Men hon kom aldrig.
Han satt alla nätterna framför brasan i huset.
Han sjönk inom sig själv.
Kände inge ting.
Stegen mot trägolvet var tysta
tveksamma
Frasandet av långa kjolar ljöd genom det tysta rummet
Hans ögon var slutna.
"Du viskade mitt namn och du viskade efter mig"
Han slog upp ögonen och stirrade på henne.
"Du", viskade han.
Han höjde armen framför sig för att få veta om det var en verklig person.
Eller bara tänkte försvinna
Som så många andra
Men hon stod där
Hon log lyckligt mot honom
Han gav henne ett svagt leende innan han vände bort blicken.
Hon retades och lurade honom.
"Jag älskar dig och det ät den enda anledningen jag kom tillbaka"
Hon sänkte huvudet och började gå därifrån.
Han reste sig upp tog tag i hennes arm.
Han böjde sig ner för att kyssa henne.

copyright Olivia Gustafsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar